luni, 21 noiembrie 2022

Semeni cu un lăstun de casă



Semeni cu un lăstun de casă,

Îți admir tăcerea

Ca pe o călătorie către același habitat.

La ceasuri târzii, tu știi

Să-mi oferi un cuib, o oglindă, fereastră,

 umeri și punți.

Cu respirația ta ascunsă mă trezești la viață,

Cu un puls nebănuit îmi dezlegi tristeți.

Cu privirea aia hipnotică, îmi alungi nopțile lungi...


Semeni cu un lăstun de casă,

Dinspre începuturi fantastice,

În aripi neobosite arde un foc sfânt

Înfrângerea timidă a nerecunoșterii

Te odihnești însă, sub fruntea mea pentru că n-ai colivie,

Unii îți zic că îți cunosc cântecul 

După nume, s-au înșelat întotdeauna.

Mereu m-ai învățat un grai nou...


Semeni cu un lăstun de casă

Îti plătesc cu ochii călătoriile

Prin ei îți înalți flămând cerul senin.

Scormoni în călimara timpului după acel bob de jar...

În palmele mele pari un copil adoptat

Orele petrecute cu tine mi le-am căptușit adânc în suflet.

Îți place libertatea, nemărginimea și zborul reinventat,

Iarna și vara nu sunt pentru tine,

Nu îți plac tiparele vicioase dar mai ales extremele...


Semeni cu un lăstun de  casă

Când adorm extenuată

Îmi aperi pieptul ca și cum aș fi propria ta mamă

Am fost dată cu imprumut, am speriat cu foamea mea nestăvilită de tine...

Te întorci la mine cu noapte de comori, inele de crenguțe...

Ochii mă trădează în cele din urmă, ah ce vis frumos am avut în noapte!

..Și nu-mi mai pasă dacă plumbul topit a fost sau nu un înger...


🖤

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMENTARII: